Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 
Autor Wiadomość
  Offline
PostNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 01:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 16:22
Posty: 1462
Lokalizacja: Kończyce Małe
Nie znalazłem tego na forum, ale może ktoś już o tym pisał albo teraz podzieli się opinią, co dzieje się z piórem w samolocie, czy w dzisiejszych czasach loty mają jakikolwiek wpływ na nasze pióra, czy zależy to od naboju i jak powinno się postępować, jeżeli zamierzamy lecieć, szczególnie w dalsze trasy. A może nie ma problemu ?

_________________
Quidquid agis prudenter agas et respice finem


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 02:38 

Dołączył(a): sobota, 6 listopada 2010, 11:34
Posty: 1143
Lokalizacja: Łódź
Latałem z piórami, co prawda na dość krótkich trasach - po Europie. Nie wydarzyła się żadna katastrofa, nie było wycieków. Ale na wszelki wypadek pióra podczas całego lotu były skierowane stalówkami do góry.

Swoją drogą to dziwne trochę, że na security się nie przyczepili do niebezpiecznych przedmiotów o ostrych końcówkach przenoszonych w bagażu podręcznym...

_________________
Pozdrawiam,
alexalex


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 02:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 8 listopada 2010, 10:00
Posty: 1871
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Tytuł użytkownika:: Zdolny ale leń.
Z piórem pewnie nic się nie dzieje, ale za to atrament wychodzi na wolność :)

A na poważnie to podobno jak pióro jest napełnione na maxa to nic nie wycieknie, bo nie ma tego powietrza w zbiorniczku, które mogłoby zwiększyć objętość pod wpływem ciśnienia w samolocie i spowodować że atrament wypłynie. Ale jak jest w praktyce to nie wiem, nie próbowałem. Ja bym wolał jednak dla bezpieczeństwa koszuli czy bagażu przewozić pióra w samolocie nienapełnione.


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 08:19 
Avatar użytkownika
Rada Jedi

Dołączył(a): środa, 3 listopada 2010, 00:06
Posty: 9895
Lokalizacja: Dolina Muminków
Tytuł użytkownika:: Zła Buka
Ostatnio leciałem z kilkoma piórami w różnym stanie napelnienia. Jedno pełne inne nie itp. Leżały sobie swobodnie w placaku, nawet chyba w pozycji na plaskato i nic im nie wyciekło. Żadnych plamek nie stwierdzono nawet na stalówkach.

_________________
Rzuć mnie wilkom na pożarcie a wrócę dowodząc watahą.


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 13 listopada 2010, 02:05
Posty: 1228
Tytuł użytkownika:: just Napalm Death
Ja też się ostatnio zastanawiałem, że takim piórem, to można nieźle narozrabiać - aż dziwne, że pastę/szampon powyżej 100ml każą wywalić do kosza, a pióro pozwalają zabrać. Jak prześwietlali plecak, to nikt o nic nie pytał.
Z samym piórem, ani z atramentem nic się w samolocie nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 7 listopada 2010, 02:08
Posty: 3733
Lokalizacja: Warszawa
Tytuł użytkownika:: PiórWiecznyŁowca
W instrukcji do mojego Sheaffer-a Targa jest napisane wprost: W samolocie utrzymywać w pionie stalówką do góry
Staruszek z tej samej stajni, który był położony w poziomie, zapewne w wyniku zmian ciśnienia jakie opisał Velo, popuścił atrament do skuwki. Na zewnątrz nic nie wyszło. I był "zapowietrzony" na początku przy pisaniu, tzn. miał kłopoty z regularnym podawaniem atramentu. W dźwigience niestety nie da rady pozbyć się powietrza z układu przed lotem, tak jak w konwerterze.

TU jest szczegółowy opis. Translator daje radę uchwycić istotę rzeczy

_________________
Lubię mieć pióra, które lubię (Lady F.) --- Dwie siły potężnieją w świecie intelektu: precyzja i bełkot. Zadanie: nie należy dopuścić do narodzin hybrydy - precyzyjnego bełkotu
W avatarze waran nilowy. Zdjęcie: snapshot. Wykorzystane za zgodą.


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 16:22
Posty: 1462
Lokalizacja: Kończyce Małe
Ale czy te zmiany ciśnienia są aż tak duże ? Co prawda w uszach to czuć, ale w końcu kabina ma systemy kompensacji, ciekawe czy firmy instruują oficjalnie napełniać pióro do pełna

_________________
Quidquid agis prudenter agas et respice finem


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 2 listopada 2011, 10:31
Posty: 344
Tytuł użytkownika:: Łukasz
Nie wydaje mi się żeby była różnica między piórem napełnionym do samego końca bez powietrza, a takim z powietrzem. Niezależnie od tego czy w piórze jest powietrze czy atrament ciśnienia muszą się wyrównać co skutkuje wyciekiem. Poza tym na to czy pióro wycieknie czy nie duży wpływ ma jego wiek. Wystarczy zrobić mały test i potrząsnąć piórem energicznie. Wiadomym jest, że staruszek uroni kroplę, a czasami i 5. Piórom współczesnym się to raczej nie zdarza.

_________________
-Czym jest wszechświat?
-To zbiór wszystkiego, co możesz sobie wyobrazić. Zbiór każdej stworzonej, wyhodowanej lub naturalnej, w nim jest wszystko co... a nie, czekaj. Pomyliło mi się z parówkami.


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 21:59 
Avatar użytkownika
Almighty Admin

Dołączył(a): wtorek, 2 listopada 2010, 23:05
Posty: 3335
Tytuł użytkownika:: la principessa
Do Lądka brałam i staruchy i nowsze pióra i ok - oprócz tego mojego pelikana 400 w którym atrament wyłazi nawet naziemnie.

_________________
Kolor różowy to nie zbrodnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 2 listopada 2011, 10:31
Posty: 344
Tytuł użytkownika:: Łukasz
W takim razie Twoje staruszki są w dobrej formie :) a Pelikanowi coś musi dolegać, może stalówka źle ułożona albo pierścień za słabo nałożony?

_________________
-Czym jest wszechświat?
-To zbiór wszystkiego, co możesz sobie wyobrazić. Zbiór każdej stworzonej, wyhodowanej lub naturalnej, w nim jest wszystko co... a nie, czekaj. Pomyliło mi się z parówkami.


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 22:19 
Avatar użytkownika
Almighty Admin

Dołączył(a): wtorek, 2 listopada 2010, 23:05
Posty: 3335
Tytuł użytkownika:: la principessa
oj nad tym ptaszkiem już się kilkoro ludzi pochylało, nadal pisze mokro smok...

_________________
Kolor różowy to nie zbrodnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 22:22 
Avatar użytkownika
Rada Jedi

Dołączył(a): środa, 3 listopada 2010, 00:06
Posty: 9895
Lokalizacja: Dolina Muminków
Tytuł użytkownika:: Zła Buka
Pelikan jest ok. Tak ma w porównaniu z vintage, współczesna M 400 bedzie pisała mokro i grubo ;)

_________________
Rzuć mnie wilkom na pożarcie a wrócę dowodząc watahą.


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 12:58 

Dołączył(a): niedziela, 29 maja 2011, 20:29
Posty: 376
Też się obawiałem wycieku, więc na wszelki wypadek spuściłem wszystko z tłoczka.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: niedziela, 25 grudnia 2011, 22:27 

Dołączył(a): środa, 29 grudnia 2010, 20:47
Posty: 54
Tytuł użytkownika:: F
Obecnie pióra nie powinny w ogóle wylewac, ponieważ samoloty pasażerskie są hermetyczne (teoretycznie, te latające na wyższych wysokościach na pewno)

Z drugiej strony zmiany ciśnienia powietrza nie powinny mieć wielkiego wpływu na wylewanie - na ziemi też wystepują różnice w ciśnieniu powietrza (oczywiście nie aż takie jak w atmosferze pomiędzy powierzchnią ziemi a wysokością 10 kilometrów).

_________________
Życie jest za krótkie, żeby pisać długopisem


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: niedziela, 25 grudnia 2011, 22:36 

Dołączył(a): sobota, 6 listopada 2010, 11:34
Posty: 1143
Lokalizacja: Łódź
JohnyTRS napisał(a):
Obecnie pióra nie powinny w ogóle wylewac
Ciśnienie w kabinie samolotów jest obniżane to poziomu odpowiadającego ciśnieniu na wysokości 2400-2500m n.p.m. Zatem owszem, pióra mają prawo wylewać.

_________________
Pozdrawiam,
alexalex


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: niedziela, 25 grudnia 2011, 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 12 listopada 2010, 19:44
Posty: 677
Lokalizacja: Wrocław
A jeśli samolot startuje z lotniska położonego na tej wysokości? :P

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: niedziela, 25 grudnia 2011, 22:45 
Avatar użytkownika
Rada Jedi

Dołączył(a): środa, 3 listopada 2010, 00:06
Posty: 9895
Lokalizacja: Dolina Muminków
Tytuł użytkownika:: Zła Buka
A latasz z Boliwii ?

_________________
Rzuć mnie wilkom na pożarcie a wrócę dowodząc watahą.


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: niedziela, 25 grudnia 2011, 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 12 listopada 2010, 19:44
Posty: 677
Lokalizacja: Wrocław
Ja nie, ale ktoś zapewne.

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: niedziela, 25 grudnia 2011, 22:51 
Avatar użytkownika
Rada Jedi

Dołączył(a): środa, 3 listopada 2010, 00:06
Posty: 9895
Lokalizacja: Dolina Muminków
Tytuł użytkownika:: Zła Buka
No ba.
Btw, jak często zabieramy swoją kolekcje piór na podróż samolotem z wysokosci startowej powyżej 2500 mnpm?
Zwłaszcza napełnioną po brzegi atramentem ?
Pytania retoryczne.

_________________
Rzuć mnie wilkom na pożarcie a wrócę dowodząc watahą.


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: poniedziałek, 26 grudnia 2011, 01:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 16:22
Posty: 1462
Lokalizacja: Kończyce Małe
fizyka teoretyczna ale ciekawa... dalej nie wiem, czy do Lądka albo Miasta Aniołów mam lecieć z pustym piórem czy z pełnym...

_________________
Quidquid agis prudenter agas et respice finem


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: poniedziałek, 26 grudnia 2011, 01:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 7 listopada 2010, 02:08
Posty: 3733
Lokalizacja: Warszawa
Tytuł użytkownika:: PiórWiecznyŁowca
W/g tego artykułu, ciśnienie w kabinie jest zmieniane i przy wznoszeniu i przy opadaniu Co ciekawe każdy samolot ma jakieś swoje zadane ciśnienie maksymalne (tj. odpowiadające maksymalnej wysokości), które jest różne [*]od tego panującego na typowej wysokości "rejsowej".
Zgodnie z opisem ciśnienie przy wznoszeniu jest "wyrównywane" poprzez wypuszczanie powietrza na zewnątrz, więc określenie hermetyczna kabina co najmniej nie obejmuje całości procesów jakie w niej zachodzą.

A odpowiedź już padła machez: różnie bywa z różnymi piórami. Ogólne zalecenie przy piórze napełnionym też były (pion, dużo atramentu, szczelna skuwka). Nic genialniejszego nikt raczej nie wymyśli.


[*]czyli konkretnie odpowiadające mniejszej wysokości npm.

_________________
Lubię mieć pióra, które lubię (Lady F.) --- Dwie siły potężnieją w świecie intelektu: precyzja i bełkot. Zadanie: nie należy dopuścić do narodzin hybrydy - precyzyjnego bełkotu
W avatarze waran nilowy. Zdjęcie: snapshot. Wykorzystane za zgodą.


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: poniedziałek, 26 grudnia 2011, 01:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 16:22
Posty: 1462
Lokalizacja: Kończyce Małe
No to trzymam się tego. Jakby co będzie na Was.. :)

_________________
Quidquid agis prudenter agas et respice finem


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: poniedziałek, 26 grudnia 2011, 07:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 listopada 2010, 19:02
Posty: 5669
Lokalizacja: na krańcu Królestwa...
Tytuł użytkownika:: She!fear
machez napisał(a):
fizyka teoretyczna ale ciekawa... dalej nie wiem, czy do Lądka albo Miasta Aniołów mam lecieć z pustym piórem czy z pełnym...

Wiesz, co ja bym zrobiła po doświadczeniach przewożenia piór do Anglii? Przewiozłabym je bez zbędnych ceregieli w takim stanie "atramentowym" w jakim akurat są :)
Lecąc do Anglii miałam ze sobą dużo piór, cześć z nich była naprawiana w Lądku, więc była pusta, część zaś napełniona; pióra przewożone w bagażu podręczny, w pozycji poziomej. Nie stało się nic ani jednym, ani drugim (oczywiście wszystkie to pióra `staruszki`).
A... nawet gdyby tak się stało, że pióro będzie miało atramentowy wyciek, to jest to jakaś straszna sprawa? Spokojnie przecież można przepłukać skuwkę wodą, otrzeć stalówkę i... do dzieła :)

_________________
Pozdrowienia
Pola

https://www.facebook.com/polavespercollages

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: poniedziałek, 26 grudnia 2011, 07:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 16:22
Posty: 1462
Lokalizacja: Kończyce Małe
Ponieważ bardzo lubię nosić pióra w kieszenie raczej chodziło mi o koszulę... :) Ale oczywiście masz rację, trzeba zachować zdrowy rozsądek

_________________
Quidquid agis prudenter agas et respice finem


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: poniedziałek, 26 grudnia 2011, 07:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 listopada 2010, 19:02
Posty: 5669
Lokalizacja: na krańcu Królestwa...
Tytuł użytkownika:: She!fear
Zatem na czas lotu przenieś swoje pióra do etui, a potem - po sprawdzeniu czy wszystko ok - umieść na miejscu docelowym ;)
Możesz etui mieć przy sobie w bagażu podręcznym i w czasie lotu, jak jest taka potrzeba, nawet pisać swoimi piórami. O! Szkoda, że nie napisałam niczego podczas samego lotu - nie wiem więc, jak pióra piszą na wysokości... dużej :)

_________________
Pozdrowienia
Pola

https://www.facebook.com/polavespercollages

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: wtorek, 7 maja 2013, 18:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 7 listopada 2010, 02:08
Posty: 3733
Lokalizacja: Warszawa
Tytuł użytkownika:: PiórWiecznyŁowca
Info Sheaffera dla podróżujących samolotem z końca lat 80-tych/początku 90-tych.

Obrazek

Czyli mniej więcej tak:

Ze względu na zmiany ciśnienia powietrza w czasie lotu, każde pióro wieczne może przeciekać w pozycji poziomej lub stalówką w dół. Pióra Sheaffer-a powinny być przenoszone w pozycji pionowej ze stalówką skierowaną do góry aby uniknąć wycieku atramentu. Aby uniknąć nadmiernego wypływu atramentu w czasie podróży lotniczej należy zdejmować skuwkę pióra jedynie w pozycji pionowej (stalówką do góry przyp. MK).
Aby wyeliminować możliwości wycieku atramentu w czasie lotu, pióro powinno być albo całkowicie napełnione, albo kompletnie opróżnione


Jako bonus zalecenia odnośnie regularnej higieny pióra :mrgreen:

_________________
Lubię mieć pióra, które lubię (Lady F.) --- Dwie siły potężnieją w świecie intelektu: precyzja i bełkot. Zadanie: nie należy dopuścić do narodzin hybrydy - precyzyjnego bełkotu
W avatarze waran nilowy. Zdjęcie: snapshot. Wykorzystane za zgodą.


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: wtorek, 7 maja 2013, 19:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 16:22
Posty: 1462
Lokalizacja: Kończyce Małe
a dziękuję.. :)

BTW - totally full, jak to osiągnąć ? Pewnie gdzieś to już było na forum, próbowałem różnych sposobów, kilkukrotnego naciągania tłoczkiem, głębokiego zanurzania i nie jestem zadowolony z wyników, zawsze zostanie tam trochę powietrza. Tak ma być czy coś robię źle ?

_________________
Quidquid agis prudenter agas et respice finem


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: wtorek, 7 maja 2013, 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 7 listopada 2010, 02:08
Posty: 3733
Lokalizacja: Warszawa
Tytuł użytkownika:: PiórWiecznyŁowca
Współczesny tłoczek do pióra? Jeśli po napełnieniu zostaje wolne miejsce (powietrze) w środku tłoczka warto spróbować takiej metody. Opróżnić tłoczek - ale nie wyjmując sekcji z atramentu, pozostawiając stalówkę dokładnie tak jak była przy napełnianiu -- a następnie napełnić ponownie. Jeśli tłoczek jest dobrze założony i wszystkie punkty dostępu powietrza przez spływak pod powierzchnią atramentu - maksymalnie za trzecim razem tłoczek będzie pełny maksymalnie.
Ale jeśli nie musisz pisać w samolocie, to prościej pewnie zabrać naboje ;)

Jeszcze taka uwaga: Sheaffer używa słowa "leak" ale w istocie chodzi o to, że atrament ze spływaka popłynie do skuwki i przy otwarciu będzie ... wiadomo co. Był jakiś artykuł o tym zdaje się kiedyś ... ;)
Nie chodzi o rozszczelnienie się korpusu pióra. Również atrament w skuwce założonej na pióro, zwłaszcza zakręcanej, tak łatwo nie wydostanie się na korpus.

Nawiasem mówiąc, rozmawiałem niedawno z osobą pracującą w samolocie i dowiedziałem się, że czasem wyrównywanie ciśnienia nawala, albo istotnie nie nadąża co sygnalizuje stosowna aparatura w sekcji "cabin crew". Ale jeśli nie wypadną maski tlenowe to nie mówi się o tym pasażerom, żeby ... nas nie stresować 8-)

_________________
Lubię mieć pióra, które lubię (Lady F.) --- Dwie siły potężnieją w świecie intelektu: precyzja i bełkot. Zadanie: nie należy dopuścić do narodzin hybrydy - precyzyjnego bełkotu
W avatarze waran nilowy. Zdjęcie: snapshot. Wykorzystane za zgodą.


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: środa, 8 maja 2013, 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 13 listopada 2010, 02:05
Posty: 1228
Tytuł użytkownika:: just Napalm Death
Moim skromnym zdaniem nie chodzi o to, żeby do pióra nabrać możliwie jak najwięcej atramentu, ale żeby nie było bąbelka powietrza - można to oczywiście osiągnąć poprzez nabranie max atramentu do tłoczka, ale można też po prostu przed podróżą dokręcić tłoczek tak, żeby wypchnąć powietrze ;)

Co do nadążania z wyrównywaniem ciśnienia, to nie trzeba mówić, bo to czuć - zwłaszcza, jak ktoś ma kłopoty z zatokami.


Góra
 Zobacz profil  
 
  Offline
PostNapisane: środa, 8 maja 2013, 17:54 

Dołączył(a): czwartek, 27 stycznia 2011, 10:13
Posty: 123
Wiele razy latałem z Pelikanem M250 i Watermanem Charlestonem i nigdy nie miałem żadnych problemów. Ale już Hemishpere zawodził nawet z nowym nabojem.
Pozdr, k


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

kraków kuchnie na wymiar
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb3 1 styles alveo